Den nya pandemilagen och hårdare restriktioner om 10m2/person gör att vi i nuläget inte kan ta emot tidsbokade kundbesök i Hattmakeriet. Vi förstår att detta kommer ställa till problem men de flesta går att lösa med teknikens hjälp och kreativa lösningar. Nedan finner du några snabba svar på vanliga frågor.
Kan jag lämna hattar för reparation och kostnadsförslag till Hattmakeriet?
Ja, du kan fortfarande lämna hattar för reparation/tvätt/utlästning.
Vi tar emot dina hattar utanför Hattmakeriet efter tidsbokning. Kostnadsförslag skickas via mail efter genomgång. Boka tid på info@hattmakarna.se
Tar ni fortfarande konformatörsmått?
Ja, vi tar fortfarande konformatörsmått efter tidsbokning. Boka tid på info@hattmakarna.se
Måttagningen görs utomhus utanför Hattmakeriet om vädret tillåter.
Vi tänker på din och vår säkerhet och använder följande skyddsåtgärder för att vi alla ska känna oss trygga.
– Vi använder latexhandskar och CE-märkta munskydd, klass TYPE IIR.
– Du får också både CE-märkt munskydd, klass TYPE IIR och latexhandskar.
– Det finns tillgång till handsprit.
Om du eller någon i din närhet blivit sjuk ber vi dig kontakta oss så att vi kan flytta fram den inbokade tiden. Detsamma gäller givetvis om vi eller någon i vår närhet blir sjuk.
Bor du långt ifrån Göteborg och vill du få kostnadsförslag för reparationen på din hatt/huvudbonad skickar du den som postpaket till:
Franzéns Hattmakeri
Att. Lisa Franzén
Västra Skansgatan 1 B
413 02 Göteborg
Meddela oss kollinr. när paketet är skickat till info@hattmakarna.se
Kostnadsförslag skickas via mail efter genomgång av hatten/huvudbonaden.
När kan ni ta emot tidsbokade kundbesök i hattmakeriet igen?
I nuläget vet vi inte. Beslutet kvarstår så länge nya pandemilagens restriktioner om 10m2/person kvarstår.
Kontakta oss om du har några frågor. Skicka mail till info@hattmakarna.se